בעשור האחרון ניכרת עליה משמעותית מאד בהסטת תקציבי פרסום ושווק מהמדיה ואמצעי הפרסום המסורתיים אל פרסום דיגיטלי ברשת האינטרנט.

חברות ובתי עסק  רבים משקיעים את רוב תקציב הפרסום שלהם בפרסום ממומן בגוגל, בפייסבוק, רכישת באנרים באתרי אינטרנט ועוד ערוצי פרסום דיגיטליים.

הביקוש הגבוה לפרסום הדיגיטלי ושיטת התמחור של החברות המובילות כגון גוגל ופייסבוק גרמו  לעלייה דרמטית של תעריפי הפרסום בדיגיטל .

ההתייקרות של ערוצי הפרסום הדיגיטלי גרמה לכך שלעסקים קטנים  קשה מאד עד בלתי אפשרי לפרסם ברשת או להתמודד עם החברות הגדולות עם תקציבי הענק.

בנוסף התעריפים הגבוהים הפכו את הפרסום הדיגיטלי לפרסום  “שאינו מכסה את עצמו” וברוב המקרים הפסדי למפרסמים.

זה בדיוק הזמן להעביר  חלק מהתקציבים חזרה אל אמצעי הפרסום המסורתיים ובראשם הפרסום במוצרי פרסום ממותגים.

מהם מוצרי פרסום ?

מוצרי פרסום הינם קבוצה עצומה של מוצרים בעלויות שונות שניתן לפרסם עליהם את פרטי העסק או החברה המעניקים אותם.
טווח העלויות של מוצרי פרסום נע בין 0.5 ₪ ליחידה  ועד  מאות שקלים ליחידה.

ניתן לחלק את מוצרי הפרסום למספר קבוצות עיקריות כאשר כל קבוצה כוללת בין מאות לאלפי פריטים.

דוגמאות לקבוצות נפוצות של מוצרי פרסום

עטים, מוצרי משרד, תיקים, גאדג’טים, מחזיקי מפתחות,כובעים ,מוצרי ים וקמפינג, מוצרי ספורט,מתנות מנהלים , give aways
ועוד מגוון רחב של מוצרים ומתנות שניתן להדפיס/לחרוט/לרקום את הלוגו והפרסום של העסק.

אז מה הם השימושים והתועלות בשימוש במוצרי פרסום

1. פרסום ארוך טווח ובעלויות נמוכות השומר את העסק במודעות של הלקוח שלו.

לדוגמה מחברת ממותגת בלוגו העסק תשמש את הלקוח שלו למספר חודשים.

  • 2. שימוש במוצרי פרסום במבצעי קנה- קבל.
    לדוגמה: קנה בסכום X וזכה בצידנית ממותגת לים.

  • 3. שימוש במוצרי פרסום כשי לחג/ לימי הולדת ללקוחות ולעובדים.

  • לדוגמה מארז ממותג ליין כשי לחג.
    תיק ספורטיבי  ובקבוק ספורטיבי ממותגים כשי לימי הולדת.
  • 4. שימוש במוצרי פרסום כאמצעי עזר בתערוכות וכנסים.

  • כל מי שממלא פרטים בתערוכה מקבל מוצר ממותג.
  • 5. חשיפה של לקוחות פוטנציאלים לעסקים שמפרסמים במוצרי פרסום וייצור לידים חדשים.

  • לדוגמה: לקוח פוטנציאלי שנתקל בשעון קיר הנושא פרסום של סוכן ביטוח ומחליט להתקשר לסוכן לקבל הצעת מחיר לביטוח דירה.

להלן מגוון דוגמאות לעלויות של מוצרי פרסום נפוצים:

1000 עטים ממותגים בלוגו העסק: העלות לעט החל מ 1 ₪ בלבד.

200 תיקי קניות על בד לרשתות השיווק בעלות של כ 3.5 ₪ לתיק ממותג.

100 צידניות ממותגות. העלות לצידנית החל מ 10 ₪ .

100 סוללות גיבוי לטלפונים ניידים. העלות ליחידה החל מ 15 ₪.

לסיום: שימוש במוצרי פרסום במסגרת הפעילות השיווקית של העסק שלכם עולה (מעט) כסף אבל שווה זהב.

המאמר הבא יוקדש לדרכים כיצד לבחור ספק מתאים לרכישת מוצרי פרסום.

קקאו- ספל פורצלןסטפס- מערכת סטריאועט ג'ל מתכתיתיק יד / צד למחשב ניידבקבוק ספורט שומר קורמחברת "פנטון"